- Pochádzate z Partizánskeho, žijete v Bratislave a od apríla 2020 ste sa stali novým riaditeľom obľúbeného hotela Flóra v Trenčianskych Tepliciach. Ako zatiaľ vnímate a hodnotíte naše mesto a jeho možnosti pre návštevníkov?
Trenčianske Teplice pokladám za veľmi krásne, príjemné a milé mestečko. Všetko to podľa mňa vychádza z ľudí, ktorí tu žijú. Doteraz som mal vždy iba pozitívne skúsenosti či sa jednalo o potraviny, hotel, alebo Mestský úrad. Žije tu veľa aktívnych a šikovných ľudí, ktorí sa snažia niečo vybudovať a zmeniť. Mesto ako také má do budúcnosti isto veľký potenciál. Som rád, že sa budem môcť spolu so svojimi kolegami zapojiť a môžeme byť nápomocní pri týchto zmenách. Ďalším dôležitým faktorom, vďaka ktorému sa môže ľahšie toto obdobie v meste preklenúť, je určite potreba vzájomnej spolupráce - miestnych malých a stredných podnikateľov. Bola by škoda navzájom doma zápasiť, keď môžeme pomôcť jeden-druhému a dopĺňať sa.
- Kríza súvisiaca s koronavírusom zasiahla nielen Trenčianske Teplice, Slovensko, ale celý svet. Na novú riadiacu pozíciu ste nastúpili naozaj v náročnom čase zmien a Hotel Flóra, podobne ako ostatné ubytovacie zariadnia v meste, bol v tom čase bez hostí v dôsledku mimoriadnej situácie v krajine. Čo bolo z vášho pohľadu najťažšie ustáť?
Situácia, ktorá nastala od 13. marca sa dotkla nás všetkých v súkromných a tiež pracovných životoch. Jej zvládnutie si vyžadovalo vysoké nasadenie a disciplínu. Tak ako pre všetkých bola aj pre mnňa táto situácia nová, bez akýchkoľvek predchádzajúcich skúseností. Z môjho pohľadu bolo asi najťažšie nepodlahnúť negatívnym náladám a snažiť sa pozerať pozitívne do budúcnosti. Tento prístup je dôležité uplatnovať nielej voči sebe, ale aj kolegom.
- Hotel Flóra je známy predovšetkým svojou rodinnou atmosférou, krásnym wellness centrom, čistotou a stabilnou dlhoročnou klientelou. Prezraďte, aké výzvy a plány pred Vami stoja na najbližší pól rok až rok? Na čo všetko sa budú môcť návštevníci hotela tešiť „po novom“?
Náš hotel má svoju dlhoročnú klientelu, začo sme nesmierne vdační. Táto dôvera nás však zároveň zaväzuje a núti posúvať sa ďalej. Z pohľadu výziev by som určite rád spomenul investície, ktoré nás čakajú v tomto a budúcom roku. Na strane poskytovaných služieb by som rád pokračoval v tom, čo sa tu budovalo dlhé roky. Milý a ústretoví personál, kvalitné a dostupné služby. Pre klientov máme pripravené niektoré zlepšenia v oblasti kvality služieb, ale detaily budeme tlmočiť prezentovať postupne. Všetky tieto aktivity smerujú k zvýšeniu kvality služieb.
- Stabilný a ústretový personál je bezpochyby dôležitou devízou pre fungujúci hotel. Udiali sa po Vašom príchode na riaditeľskú stoličku nevyhnutné personálne zmeny v radoch Vašich zamestnancov?
Nastúpil som začiatkom apríla, keď bol hotel oficiálne uzavretý. Moje zoznamovanie sa so zamestnancami bolo teda iné ako v prípade riadnej prevádzky. Som zástancom riadených a premyslených zmien, nerobím impulzívne rozhodnutia. Hotel Flóra má profesionálny a skúsený tím, čo dokazuje spokojnosť hotelových hostí. V budúcnosti by som sa chcel spolu s mojimi kolegami zamerať skôr na definovanie jasnej stratégie a krokov, ktoré je potrebné vykonať. Spoločnými silami chceme hotel rozvíjať a prinášať nové pohľady na poskytované služby. V prípade prevádzky vidím ešte priestor na zvyšovanie efektivity nás všetkých.
- Trenčianske Teplice sú jednou z najobľúbenejších kúpeľných destinácií na Slovensku. Ako s týmto potenciálom plánujete narábať vo Vašom hoteli v náročných časoch koronakrízy? Ktoré opatrenia sú pre Vás z pohľadu topmanažéra najviac „bolestivé“ pre cestovný ruch ako-taký?
Pobyty v kúpeľných destináciach už nie sú len doménou staršej generácie. Čoraz viac ľudí si začína uvedomovať dôležitosť týchto pobytov a ich obľúbenosť rastie. Trenčianske Teplice majú veľký potenciál z pohľadu histórie, kvality liečivej vody a geografického umiestnenia. Relatívne blízka dostupnosť k českej republike, rakúsku a niekoľkým veľkým slovenským mestám ako Trenčín, Trnava, Žilina a Bratislava, predstavuje vysoký potenciál lokality do budúcnosti. Z pohľadu nepopulárnych opatrení, alebo negatív, ktoré som doposiaľ zaznamenal, jednoznačne patrí systém štátnych príspevkov počas COVID krízy. Na začiatku boli pravidlá nejednoznačné, ba až chaotické. Toto sa však zmenou situácie zmení a v budúcnosti sa opätovne vrátime ku klasickým prevádzkovým problémom J.
- Cena. Azda najdôležitejšia súčasť každého biznisu. Plánujete úpravu cien za služby a ubytovanie?
Naša cenotvorba je dlhodobo známa a verejne dostupná. Zvyšovanie cien v najbližších mesiacoch neplánujeme, práve naopak. Radi by sme dopriali našim klientom niečo navyše. Konkrétne mám na mysli aktivity súvisiace s pohybom a trávením voľného času. Bude záležať iba na našich hosťoch do akej miery ich budú využívať. Hotelierstvo a služby s tým spojené je však beh na dlhé trate a my sa budeme vždy snažiť vychádzať klientom v ústrety a zlepšovať naše služby. Jedna z prvých vecí pri mojom nástupe, ktorá ma zaujala, bola rodinná atmosfére hotela. Veľmi pozitívne som bol prekvapený aký je priemerný počet odrobených rokov v hoteli, inými slovami, aká je nízka fluktuácia. S mnohými klientami máme vybudované nadštandardné vzťahy, čo hovorí samé za seba. Každý deň sa snažíme meniť zaužívané veci a prinášať klientom vyššiu pridanú hodnotu. Naším cieľom je spokojný klient, ktorý sa k nám pravidelne vracia.
Zhovárala sa Barbora Zajačková